
U razvoju koji je izazvao veliko interesovanje u infrastrukturnim krugovima regiona, navodno je predato deset ponuda za izgradnju drugog segmenta auto-puta od Mateševa do Andrijevice.
Ovi detalji su proizašli iz nezvaničnih izvora na koje se poziva dnevni list “Dan”, koji su ukazivali na to da tenderski proces napreduje uprkos nedostatku zvanične potvrde iz Monteputa, državne kompanije odgovorne za projekat.
Predmetni tender je zvanično zatvoren 14. maja, ali pokušaji da se od Monteputa dobije formalna potvrda ili detaljna informacija o podnescima do sada su bili neuspješni, čak i nakon što su te novine dostavile pitanja dan prije roka.
Jedan od kritičnih aspekata ovog procesa nadmetanja je povjerljivost koja okružuje zemlje porijekla kompanija učesnica. Ovaj nedostatak transparentnosti je posebno vrijedan pažnje s obzirom na kontekst prethodne faze pretkvalifikacije. Tokom te ranije faze, nekoliko zainteresovanih firmi je isključeno, a proces pretkvalifikacije je rezultirao užim izborom od tri kineske kompanije i jedne azerbejdžanske firme. Ta pretkvalifikacija je na kraju otkazana u februaru, odluka koja se službeno pripisuje promjeni rute projekta. Međutim, nezvanični izvori sugerišu da je otkazivanje bilo politički ili strateški motivisano, s ciljem stvaranja boljih mogućnosti za učešće evropskih firmi.
Ukupna cijena druge dionice trebalo bi da bude između 550 i 600 miliona eura.
Premijer Milojko Spajić je krajem 2023. poručivao da u septembru 2024. godine hoće da vidi ašov u zemlji za drugu dionicu auto-puta, ali je pitanje hoće li biti ašova i u septembru 2025. godine.
Aktuelni tender raspisan je krajem februara.
Izvor: Dan
Foto: Monteput